برندی برای معرفی برندها

مصاحبه مدیرمسئول مجله دنیای برند با هفته نامه ی شنبه

تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۲۴

تجارت نوین، تجارت جهان پس از دو جنگ جهانی و در قرن ۲۱، قرن تکنولوژی، همواره دنیایی پر از تلاطم و روبه‌جلو بوده است. درس‌هایی که تجارت در این صد سال گرفته، پیام‌های بسیار متفاوت داشته است؛ اما یک پیام همیشه ثابت بوده است: برای موفقیت در تجارت، برندی موفق بسازید. تجارت در ایران هم از این قاعده مستنثی نیست.

هر روزی که در خیابان‌های شهرمان قدم می‌زنیم، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنیم یا حتی اگر با ماشین شخصی و با سرعت بالا تردد کنیم، باز هم با حجم تبلیغاتی مواجه می‌شویم که فقط می‌خواهند برند خود را در نگاه ما جا بیاندازند؛ پس هرگز اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم امروز نه در عصر تبلیغات، بلکه در عصر برند زیست می‌کنیم.

کسب‌وکارهای ایرانی زمانی این نکته را به‌خوبی فرا گرفتند و به اهمیت برندسازی پی بردند که برندهای خارجی وارد بازار ایران شدند و به‌راحتی توانستند جای پای خود را در این بازار که سرگرم مناسبات سنتی خود بود، مستحکم کنند.

این نکته در کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها هم به اندازۀ خود مهم بوده و کسب‌وکارهای جوان به‌خوبی می‌دانند برند و ساختن آن، یکی از پایه‌های موفقیت در کسب وکار امروز است و در هر مرحله‌ای از توسعه، باید نیم‌نگاهی به برندسازی داشته باشند.

دراین‌میان، جای منبعی موثق و قابل استناد که به‌صورت خاص به مقولۀ برند بپردازد و بتواند این نکته، یعنی اهمیت برند را همواره به افراد مشغول در کسب‌وکارهای مختلف گوشزد کند، خالی بود. با همین نگاه، محمدمحسن غلام‌پور، به سراغ انتشار نشریۀ تخصصی دنیای برند رفت تا بتواند این بار را از دوش کسب‌وکار ایرانی بردارد و کالای ایرانی را به‌سوی حرفه‌ای و جهانی‌بودن سوق بدهد.

نشریۀ دنیای برند در هر شماره تلاش می‌کند مباحث اصلی مربوط به برندسازی را نقد و بررسی کند. آن هم باتوجه‌به این نکته که خود فرایند برندسازی در دنیای امروز به کسب‌وکاری خاص و مهم تبدیل شده و توانسته تا حدودی خود را به‌صورت شاخه‌ای مستقل به دنیای تجارت تحمیل کند…

درباره نویسنده: admin

ممکن است دوست داشته باشید